Reklama na lieky je všade okolo nás. Reklama sa dá veľmi sofistikovane zacieliť na presne vybrané osoby. Podľa veku, pohlavia, záujmov. A napríklad aj podľa zdravotných problémov. Až 60% ľudí v prieskume v USA v roku 2019 odpovedalo, že nevie, aký je rozdiel medzi potravinovým doplnkom a liekom. A 40% ľudí nevedelo odpovedať na otázku, prečo sa rozhodlo pre konkrétny výživový doplnok či voľnopredajný liek. Reklama pôsobí podvedome, no účinne. Reklama na lieky však býva často neetická alebo dokonca klamlivá.

Rozhodli by ste sa vymeniť pneumatiky v obchode s domácimi zvieratami? Nechali by ste sa ostrihať u krajčíra namiesto kaderníka? Prečo si potom vyberáte lieky v drogérii alebo podľa televíznej reklamy?

Na rozdiel od výberu auta, domáceho zvieraťa alebo odevov je výber liekov alebo zdravotných doplnkov oveľa rizikovejší. Liek vám má vybrať lekár. Nie reklama. Podobne správny spôsob liečby vám bude odporúčať lekár a nie noviny alebo televízny moderátor. Reklama na lieky – radšej nie.

Prečítajte si, ako ľahko sa nechajú média klamať… a ako ochotne klamú vás!