Vitajte na stránke ineurolog.sk.  Vznikla ako reakcia na trvalý nedostatok serióznych a aktuálnych informácii z oblasti neurológie. Online neurologická poradňa má pomôcť nasmerovať návštevníka k správnemu riešeniu jeho zdravotného problému. Úlohou týchto stránok je však aj priblížiť laickej verejnosti prístupnou formou najbežnejšie neurologické problémy, ochorenia a diagnózy.

Prečo je na internete toľko odkazov a stránok s neurologickou tématikou,  no kvalita a serióznosť informácii často kolíše? Vysvetlenie nie je jednoduché. Veda a výskum rýchlo napreduje a včera zverejnená informácia môže byť zajtra stará. Rovnaká diagnóza môže vyvolať u rôznych pacientov celkom odlišné prejavy a môže znamenať inú liečbu a prognózu.  Jeden pacient s boľavým chrbtom môže byť na druhý deň zdravý… iného bolesť chrbtice upozorní na závažný zdravotný problém, ktorý sa bude liečiť dlhodobo. Človek nie je auto a medicína nie je autoservis.

Online neurologická poradňa však môže rýchlo zodpovedať jednoduché otázky. K najbežnejším otázkam patria cievne mozgové príhody, úrazy hlavy a poruchy spánku. Nájdete tu mnoho príspevkov na tému bolestí chrbtice, no tieto diagnózy rieši neurológ (prípadne neurochirurg) zvyčajne až v prípade, ak je postihnutý nervový koreň. Našťastie drvivá väčšina bolestí chrbtice je spôsobená presilením alebo poškodením svalov, sliach a kĺbov a tak ich vie riešiť skôr ortopéd alebo fyzioterapeut.

V žiadnom prípade nemajú tieto stránky ambíciu nahradiť odborné vyšetrenie ani osobnú konzultáciu! Ak však hľadáte prehľadný a laikom prístupný „návod na použitie“ v bežných neurologických diagnózach, dúfame, že Vám pomôžeme. Pokiaľ ste tu odpoveď na svoje otázky nenašli, neváhajte sa spýtať emailom alebo cez kontaktný formulár.