O pár dní sa „oslavuje“ svetový deň spánku. Vznikol práve kvôli upozorneniu spoločnosti na dôležitú úlohu spánku v živote človeka. Za posledných 30 rokov sa problémy so spánkom objavujú u ľudí 10x častejšie než v minulosti! Preto je vhodné nečakať a nenechávať nekvalitný spánok, aby ovládal telo i dušu. Pri problémoch so spánkom (bez ohľadu na to, či ide o nespavosť, nadmernú spavosť alebo napr. chrápanie) vám môže pomôcť váš praktický lekár alebo lekári ďalších profesii. Obvykle sa týmto problémom venuje neurológ, internista či psychiater.

Dôležité je nezanedbať varovné príznaky. Patrí medzi ne nadmerná denná ospalosť, denná únava a malá telesná výkonnosť, často s rannými bolesťami hlavy. Pri šoférovaní je varovným prejavom pocit náhle prichádzajúcej tzv. imperatívnej ospalosti. Niekedy ignorovanie varovných príznakov skončí aj dopravnou nehodou – príčinou je mikrospánok za volantom. Od partnera(ov) v spálni môžete dostať i informáciu o ďalších prejavoch, keď spíte. Počujú totiž chrápanie a zastavenie dychu v spánku.